تاثیر اعتصاب نویسندگان بر جشنواره امی
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

تاثیر اعتصاب نویسندگان بر مراسم امی؛ آیا مراسم یک سال عقب خواهد افتاد؟!

به نقل از سایت tvline، براساس تاثیر اعتصاب نویسندگان بر مراسم امی، تاریخ برگزاری جشنواره امی تغییر کرد. هفتاد‌وپنجمین جشنواره‌ی اهدای جوایز امی 75th Primetime Emmy Awards  که در ابتدا برای تاریخ ۱۸ سپتامبر برنامه‌ریزی شده بود، تحت‌ تاثیر اعتصاب نویسندگان به‌احتمال بالا به تعویق خواهد افتاد.

درواقع، این اتفاق امر عجیبی نیست؛ چراکه یکی از اهداف اصلی، اعتصاب اتحادیه نویسندگان آمریکا و تحریم جشنواره امی بود. طول مدت این تعویق بستگی به نتیجه‌ی از سرگیری مذاکرات نویسندگان و تهیه‌کنندگان دارد که در ماه می به بن‌بست رسیده بود؛ به همین دلیل گفته می‌شود احتمالاً تاریخ برگزاری مراسم به ماه آگوست، یا حتی ژانویه سال ۲۰۲۴ موکول خواهد شد.

آخرین‌باری که مراسم امی عقب افتاد، به حملات تروریستی سپتامبر سال ۲۰۰۱ بر‌می‌گردد. در آن موقع به‌خاطر برگزاری مذاکرات صلح، سرانجام مراسم در چهارم نوامبر 2001 برگزار شد. هم‌اکنون نیز همه‌چیز به مذاکرات بین نویسندگان و تهیه‌کنندگان برمی‌گردد.

اعضای اتحادیه نویسندگان آمریکا یا همان WGA، اولین‌بار در تاریخ دوم ماه می به‌خاطر نارضایتی از حقوق دریافتی و وضع نابه‌سامان معشیتی خود دست به اعتصاب زدند. درواقع، تاثیر اعتصاب نویسندگان بر جشنواره امی اولین تأثیر نویسندگان شاکی بر سینما نیست. از زمان شروع اعتصاب تا اکنون، پخش بسیاری از برنامه‌های آخر شب  Late Night Tv Shows، ساخت سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی زیادی با مشکل مواجه شد و انتظار می‌رود با تداوم این اعتصاب این مشکلات هم‌چنان ادامه پیدا کند.

اکنون نیز شاهد به تعویق افتادن جشنواره امی به دلیل اعتصاب نویسندگان هستیم. حال باید منتظر مذاکرات مجدد نویسندگان و تهیه‌کنندگان ماند.

با مجله هنری اهل سینما همیشه از اخبار روز سینمای جهان باخبر باشید.

عکس‌هایی از اعتصاب کانون نویسندگان آمریکا

در اهل سینما بخوانید....