اعتصاب نویسندگان هالیوود
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

اختصاصی؛ تأثیر اعتصاب نویسندگان بر ادامه ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها

از زمان شروع اعتصاب نویسندگان تاکنون، آثار و پروژه‌های زیادی لغو شده یا به تأخیر افتاده‌ است. حال یک موضوع بر همگان روشن است. اعتصاب نویسندگان همچنان ادامه دارد. با ادامه‌دار شدن این اعتصاب، بازیگران نیز به جمع نویسنده‌های معترض پیوستند تا تاثیر اعتصاب نویسندگان بر ادامه ساخت فیلم ها و سریال ها چشم‌گیر‌تر از قبل شود. شاید همین عامل هالیوود و سرمایه‌داران را راضی به توافق با نویسندگان بکند.

در ادامه‌ی خبر تاثیر اعتصاب نویسندگان بر روند فیلم ها و سریال ها، براساس لیستی از سایت variety، مهم‌ترین آثاری را که روند توسعه‌شان تحت‌تأثیر اعتصابات متوقف شده است به شما مخاطبان عزیز نشان خواهیم داد:

فیلم Beetlejuice 2

دومین قسمت از فیلم محبوب بیتل‌جوس با تهیه‌کنندگی تیم بورتون Tim Burton ساخته‌ شده است. مایکل کیتون بزرگ Michael Keaton بار دیگر در نقش روح زخمت Crude Ghost حضور خواهد یافت. با اینکه فیلم‌برداری این اثر در لندن تقریباً به‌پایان رسید، هنوز بخش پایانی آن در ورمونت باقی مانده است که با شروع اعتصابات متوقف شد.

فیلم Day of Jackal

این سریال، که قرار است یک بازسازی از محصول کلاسیک سال ۱۹۷۳ باشد، یکی از جدیدترین آثار مشترک Sky و Peacock است. اِدی رِدمِین Eddie Redmayne و لاشانا لینچ Lashana Lynch دو بازیگر اصلی این اثر هستند. این سریال در اطراف اروپای شرقی و اروپای مرکزی درحال ساخته شدن بود که تحت‌تأثیر اعتصابات ادامه‌ی ساخت آن به‌تاخیر افتاد.

فیلم Deadpool 3

فیلم‌برداری سومین قسمت از مجموعه‌ی ابرقهرمانی ددپول که در ایالات متحده درحال انجام بود، سرانجام به‌ حمایت از اعتصاب‌کنندگان متوقف شد. ددپول سه، شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌ای همچون وولورین و الکترا را (با بازی‌های هیو‌ جک‌من Hugh Jackman و جنیفر گارنJennifer Garner) بار دیگر روی پرده سینما نمایش خواهد داد.

فیلم Gladiator 2

گلادیاتور ۲ که ادامه‌ی قسمت اول محسوب می‌شود، دو سوم کار فیلم‌برداری خود را به پایان رسانده است. درنهایت در کشور مراکش Morocco ادامه‌ی ساخت آن به حالت تعلیق درآمد. در دومین قسمت از فیلم خوش‌ساخت گلادیاتور، بازیگران بااستعداد فراوانی ازجمله دنزل واشینگتون Denzel Washington، پاول مِسکال Paul Mescal و پدرو پاسکال Pedro Pascal بازی می‌کنند.

فیلم Juror 2

آخرین ساخته‌ی کارگردان و بازیگر فقید سینما، کلینت ایستوود Clint Eastwood، یک اثر جنایی ـ درام درباره‌ی محاکمه‌ی یک قتل محسوب می‌شود. ساخت این فیلم که در شهر سِوانا در ایالت جورجیا‌ی آمریکا درحال انجام بود، طبق گفته‌ی سازندگانش، موقتاً تعطیل خواهد شد.

از بازیگران این فیلم می‌توان به نیکولاس هالت Nicholas Hoult، تونی کولیته Tony Collete، زوئی دویچ Zoey Deutch، کیفِر ساترلند Kiefer Sutherland و لِسلی بیب Leslie Bibb اشاره کرد.

فیلم Minecraft

این فیلم یک اقتباس از سری‌ بازی‌های محبوب ماینکرافت محسوب می‌شود. ساخت این اثر قرار بود در ماه آینده در نیوز لند آغاز شود. جیسون موموئا Jason Momoa نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد.

فیلم Mission Impossible- Dead Reckoning part two

دومین قسمت از سری dead reckoning و هشتمین قسمت از کل مجموعه‌ی موفق ماموریت غیرممکن، با اینکه ساخت بسیاری از سکانس‌های خود را به‌پایان رسانده‌ بود، اما همچنان تولید آن تکمیل نشده است. همزمان با اکران هفتمین قسمت از این مجموعه با نام Mission Impossible- Dead Reckoning part one در سینماهای سراسر جهان، نویسنده و کارگردان این فیلم، کریستوفر مک‌کواری Christopher McQuarrie و بازیگر نقش اول مجموعه یعنی تام کروز Tom Cruise، از انداختن یک وقفه میان فیلم‌برداری ادامه‌ی قسمت دوم Dead Reckoning، برای حمایت از اعتصاب‌کنندگان خبر دادند.

فیلم Mortal Kombat 2

قسمت دوم از اقتباس سری بازی‌‌های ویدیویی مورتال کمبت در استرالیا مشغول ساخته شدن بود. در این فیلم شاهد شخصیت‌های بیشتری خواهیم بود و طبق شایعات، کارل آربن Karl Urban نقش جانی کیج Johnny Cage را برعهده خواهد داشت.

فیلم Venom 3

تولید قسمت سوم از ماجراهای ضد‌قهرمان محبوب مارول یعنی ونوم، در روز دوشنبه متوقف شد. سازندگان فیلم تحت‌تأثیر پیشرفت‌های اخیر اعتصابات، دست از کار خود کشیدند. تام هاردی Tom Hardy همانند دو فیلم قبلی، بار دیگر در نقش خبرنگار جوان، اِدی براک Eddie Brock، حضور خواهد داشت.

با توجه به تاثیر اعتصاب نویسندگان بر ادامه ساخت فیلم ها و سریال ها و در صورت به‌نتیجه نرسیدن مذاکرات بین نویسندگان و تهیه‌کنندگان، انتظار می‌رود که آثار بیشتری وارد لیست کنونی بشوند. طبق گزارش‌ها، فیلم‌ها و سریال‌های موردانتظاری ازجمله Oppenheimer و فصل دوم آخرین بازماندگان ما The Last Of Us نیز تحت‌تأثیر اعتصابات به مشکلات زیادی برخوردند. در این شرایط تنها کاری که می‌توان انجام داد، صبوری و امیدواری نسبت‌به آینده است!

برای دسترسی به دیگر اخبار مرتبط به اعتصابات و سایر اخبار سینمای جهان، مجله‌ی هنری اهل سینما را فراموش نکنید!

تصاویر فیلم‌هایی که به‌خاطر اعتصاب، از ادامه‌ی فیلم‌برداری منصرف شده‌اند:

در اهل سینما بخوانید....