انمیشین سینمایی مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

انیمیشن Spider-Man: Across The Spider-Verse؛ شروعی نامطمئن در گیشه برای ستاره‌ی نوظهور

به گزارش هالیوود ریپورت Hollywood Report، انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی در اولین هفته از اکران خود در کشور چین ۱۷.۲ میلیون دلار فروش کرد. رقمی که قابل احترام است، اما دربرابر فروش بسیار خوب ۱۲۰ میلیون دلاری این انیمیشن در آمریکای شمالی ناچیز به‌نظر می‌رسد. این درحالی است که نظرات همه‌ی تماشاچیان و نمرات انیمیشن مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی تا الان مثبت و عالی بوده است؛ به‌طوری‌که کاربران در نرم‌افزار خرید بلیط Maoyan در چین، نمره‌ی ۹.۴ را از ۱۰ به این اثر پویانمایی جدید سونی اختصاص داده‌اند.

طبق پیش‌بینی همین نرم‌افزار، کل فروشی که این انیمیشن در چین خواهد داشت، حداکثر از ۳۵ میلیون فراتر نخواهد رفت. موضوعی که وخامت اوضاع فعلی را برای سونی و انیمیشن بدتر می‌کند، فروش سری قبلی این انیمیشن در چین است. انیمیشن مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی Spider-Man: Into the Spider-Verse که در سال ۲۰۱۸ اکران شد، در هفته‌ی اول اکران خود در چین نزدیک ۶۲ میلیون دلار فروش داشت. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که گویا ذائقه و علاقه‌ی مخاطبان کشور چین نسبت‌به آثار هالیوودی فارغ از هر میزان کیفیتی که می‌توانند داشته باشند، در حال افت و نزول است.

اگر همان مثال آمریکای شمالی را بزنیم، فروش انیمیشن جدید مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی حدود دو برابر انیمیشن مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی در هفته‌ی اول اکران آمریکای شمالی بود.

بااین‌حال، فعلاً انیمیشن Spider-Man: Across The Spider-Verse در بازار چین صدرنشین است و در رتبه‌ی دوم دهمین سری از مجموعه فیلم‌های سریع و خشن Fast X حضور دارد. فیلم سریع و خشن 10؛ Fast X نیز ۷.۷ میلیون دلار در این هفته از اکران خود در سینماهای چین فروش کرد. رتبه‌ی سوم نیز متعلق‌به انیمه کلاسیک ژاپنی، قلعه‌ای در آسمان Castle in the Sky محصول سال ۱۹۸۶ است که در سینماهای چین اکران مجدد شده است. این انیمه نیز با فروش ۶ میلیون دلاری خود به کارش در این هفته پایان داد.

بازار فروش فیلم‌ها با اکران سری جدید فیلم‌های تبدیل شوندگان با نام تبدیل شوندگان: خیزش جانوران Transformers: Rise of the Beasts و فیلم فلش The Flash داغ‌تر خواهد شد. این دو فیلم به‌ترتیب در تاریخ‌های ۹ و ۱۶ ژوئن در سینماهای سراسر جهان ازجمله چین اکران خواهند شد.

برای دسترسی به سایر اخبار سینما جهان، مجله‌ی هنری اهل سینما درکنار شماست.

 

عکس‌هایی از انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

 

 

در اهل سینما بخوانید....