فیلم جدید مارتین اسکورسیزی
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

ملاقات با پاپ؛ جرقه تولید فیلم عیسی مسیح اثر جدید اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی پس از پایان نمایش جدیدترین شاهکار خود به نام قاتلان گل ماه Killers of the flower moon در جشنواره‌ی فیلم کن Cannes Film Festival هم‌اکنون در تور گردشگری ایتالیا پس از جشنواره کن به‌سر می‌برد. این تور فرصت خوبی را برای این کارگردان بزرگ قرار داد تا ملاقاتی با پاپ فرانسیس داشته باشد. اسکورسیزی که خود فردی با اعتقادات قوی است، پس از این بازدید تصمیم خود را گرفت.

فیلم جدید اسکورسیزی با نام عیسی مسیح، رسما در دستور کار قرار گرفت!

بنا به گفته‌ی خود کارگردان «تنها راهی که من می‌توانم علایقم را نشان بدهم، در غالب تصویر و نمایش است. پس به‌گمانم به‌زودی شروع به ساخت یک فیلم جدید از مسیح خواهم کرد؛ من نسبت‌به عملی شدنش خوش‌بینم».

فیلم عیسی مسیح اثر جدید اسکورسیزی تنها ساخته‌ی این کارگردان در ژانر تاریخی مذهبی نیست‌. او تابه‌حال، پروژه‌های مختلفی را با مضامین مذهبی ساخته است. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم سکوت Silence محصول سال ۲۰۱۶ اشاره کرد. فیلمی که در آن بازیگران نام‌آشنایی همچون اندرو گارفیلد Andrew Garfield و لیام نیسون Liam Neeson بازی می‌کنند. مارتین اسکورسیزی قبلاً یک فیلم درباره‌ی عیسی مسیح ساخته است؛ فیلم آخرین امتحان مسیح The Last Temptation of Christ داستانی از زندگی عیسی را نمایش می‌دهد. در این فیلم ابتدای سفر مسیح تا آخرین امتحان الهی‌ ـ یعنی به‌صلیب‌کشیده‌شدنش ـ را به‌ شکل کاملی با بازی زیبای ویلم دفو Willem Dafoe به‌نمایش در‌می‌آورد.

هنوز مشخص نیست تولید اثر جدید مارتین اسکورسیزی درباره‌ی عیسی مسیح از چه زمانی آغاز می‌شود، اما باتوجه‌به سابقه‌ی اسکورسیزی در ساخت این سبک فیلم‌ها، قرار است باز هم با اثری ارزشمند روبه‌رو شویم!

سایر اخبار سینمای جهان را در مجله هنری اهل سینما بخوانید.

در اهل سینما بخوانید....