فیلم باربی
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

امتیاز منتقدان به فیلم باربی؛ چراغ سبز منتقدان

امتیاز منتقدان به فیلم باربی خبر داغ این روزهای سینمای جهان است. روز سه‌شنبه، منتقدان دست از تحریم برداشتند و فیلم باربی را در سینماها تماشا کردند. اولین واکنش‌های منتقدان به فیلم باربی خبر از یک کمدی درجه‌یک با لایه‌های انتقادی ـ اجتماعی می‌دهد.

به گزارش هالیوورد ریپورتر، باربی به کارگردانی گرتا گرویگ با بازی مارگو رابی نظر مثبت منتقدان را به‌دست آورد و امتیاز 89 درصد را گرفت. تخمین زده می‌شود که فیلم باربی تا پایان هفته‌ی افتتاحیه‌اش به فروشی با میانگین 90 تا 110 میلیون دلار برسد. در ادامه، نظر منتقدان و سایت‌های بزرگ را درباره‌ی فیلم باربی می‌خوانیم.

نظر منتقدان سایت هالیوود ریپورتر درباره‌ی فیلم باربی: سایت هالیوود ریپورتر نوشت: «گرویگ، کارگردانی است که به‌خاطر درام‌های زیرکانه و دقیق خود شناخته می‌شود. باربی به تضادهای جامعه جنسی ما اشاره می‌کند و خوش می‌درخشد.»

نظر سایت بی‌بی‌سی درباره فیلم باربی: سایت بی‌بی‌سی نوشت: «این فیلم فقط یک کمدی لایو اکشن واقعاً خنده‌دار و خون‌گرم نیست، بلکه پروژه‌ای پرشور و هنری است و آنقدر جسورانه، مبتکرانه و سیاسی است که مخاطب و منتقدان را راضی می‌کند.»

نظر سایت NRP درباره‌ی فیلم باربی: سایت NPR  نوشت: «فیلم باربی یک جشن برای چشم و گوش است و سارا گرین‌وود از نظر حسی حیرت‌انگیز است.»

نظر سایت لس‌آنجلس تایمز درباره‌ی فیلم باربی: سایت لس آنجلس تایمز نوشت: «باربیِ گرتا گرویگ، قطعه‌ای باشکوه و گاه بسیار هوشمندانه از نئورئالیسم ماتلی است. هرچه درباره‌ی باربی فکر می‌کنید (ازجمله فانتزی بودن، کمیک بودن، خنده‌دار بودن و طنزآمیزی خیره‌کننده) نشان از هوش انتقادی کارگردان آن دارد.»

نظر سایت vulture درباره‌ی فیلم باربی: سایت vulture نوشت: «فیلم باربی جنبه‌های ارزشمندی دارد؛ ازجمله بازی مارگو رابی که علاوه‌بر نگاه کردن به نقش، به‌اندازه‌ی طنز فیلم جدیت دل‌خراشی دارد و گاهی اوقات بدون زحمت هردو را در یک زمان به‌دست می‌آورد. رگه‌ای از حالت تدافعی در باربی وجود دارد؛ گویی سعی می‌کند هرگونه انتقادی را قبل از مطرح شدنِ آن پیش‌بینی و تصدیق کند.»

در مجله هنری اهل سینما می‌توانید جدیدترین اخبار سینمای جهان را بخوانید و از خبرهای فیلم‌ها و سریال‌های موردعلاقه‌ی خود به‌سرعت مطلع شوید.

تصاویر فیلم باربی 

در اهل سینما بخوانید....