فیلم اوپنهامر
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

اوپنهایمر طولانی ترین فیلم کریستوفر نولان

اوپنهایمر طولانی ترین فیلم کریستوفر نولان است؛ بنابراین خود را برای سفری سه‌ساعته آماده کنید. بهتر است طرفداران پرشمار کریستوفر نولان، کارگردان محبوب و خلاق سینما، یک تایم طولانی از ۲۱‌ام جولای را برای خود آزاد کنند؛ چراکه قرار است جدیدترین ساخته‌ی این کارگردان مدت زمانی نزدیک به سه‌ ساعت داشته باشد. به این ترتیب، اوپنهایمر طولانی‌ترین فیلم کریستوفر نولان در پرونده‌ی کاری او به‌حساب خواهد آمد. نقش اصلی فیلم اوپنهامر را کیلین مورفی، ستاره‌ی سریال پیکی بلایندرز، برعهده دارد.

تا قبل از فیلم اوپنهایمر، طولانی‌ترین فیلمی که نولان تاکنون ساخته بود فیلم میان‌ستاره‌ای Interstellar نام داشت که دو ساعت و چهل‌ونه دقیقه بود. فیلم شوالیه‌ تاریکی برمی‌خیزد The Dark Kinght Rises  نیز با دو ساعت و چهل‌وچهار دقیقه در مقام دوم قرار می‌گرفت.

این‌ روزها فیلم‌هایی با مدت زمان بیش از دو ساعت‌ و سی دقیقه به یک رسم عادی در سینمای آمریکا تبدل شده‌اند. مدت زمان فیلم جان ویک: بخش چهار John Wick: Chapter 4 و آواتار: راه آب Avatar: Way of Water  نیز به‌ترتیب دو ساعت و چهل‌ونه دقیقه و سه ساعت و دوازده دقیقه است. برخلاف زمان در ظاهر خسته‌کننده‌ای که این فیلم‌ها دارند، آمار فروش گیشه نشان داده‌ است که مخاطبان به‌شدت از چنین فیلم‌های طولانی اما جذاب و خوش‌ساختی استقبال می‌کنند.

ما می‌دانیم که کریستوفر نولان فیلم بد نمی‌سازد؛ پس می‌توانیم هیجان و انتظارات خود را بیش‌ازپیش افزایش دهیم. اوپنهایمر طولانی‌ترین فیلم کریستوفر نولان در راه است! احتمالاً جدیدترین فیلم کریستوفر نولان با نام اوپنهایمر همه‌ی علاقه‌مندان نولان را شگفت‌زده خواهد کرد.

برای خواندن سایر اخبار سینمای جهان، مجله هنری اهل سینما در یک‌قدمی شماست.

 

عکس‌هایی از فیلم اونپهایمر با هنرنمایی کیلین مورفی

در اهل سینما بخوانید....