کاهش فروش فیلم‌های هالیوودی در چین
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

کاهش فروش فیلم های هالیوودی در گیشه‌ چین

به گزارش هالیوود ریپورتر، در سال‌های اخیر شاهد کاهش فروش فیلم های هالیوودی در گیشه چین و کاهش محبوبیت فیلم‌های آمریکایی هستیم. فیلم باربی به کارگردانی «گرتا گرویگ» امروز (جمعه) در چین اکران و استقبال نسبتاً زیادی از این فیلم شد. این فیلم کمدی ـ فانتزی شرکت برادران وارنر در روز افتتاحیه‌اش در چین، در رتبه‌ی پنجم فروش قرار گرفت و تا ساعت ۱۲ ظهر فقط ۴۸۰۰۰۰۰ یوان (۴.۸ میلیون روپیه چینی) فروش کرد.
فروش پایین فیلم باربی نشان‌دهنده‌ی کاهش درآمد فیلم‌های هالیوودی در چین نسبت‌به گذشته است. همچنین فیلم ماموریت غیرممکن Dead Reckoning Part Oneدر اولین هفته‌ی اکران خود در چین شکست خورد و فیلم‌های محبوب چینی فروش بیشتری نسبت‌به این فیلم داشتند.
فیلم‌های هالیوودی دوباره به سینماهای چین بازگشته‌اند، اما کل فروش فیلم‌های آمریکایی در نیمه اول سال 2023 به مبلغ 592 میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد، کاهش 69 درصدی فروش را نسبت‌به سال‌های پیش نشان می‌دهد. فروش فیلم‌های چینی در کشور چین بسیار بیشتر از فیلم‌های هالیوودی است و در نیمه اول سال، فروش فیلم‌های چینی 2.8 میلیارد دلار رشد کرده است.
فیلم اکشن کمدی «خانواده شگفت‌انگیز» با 4.6 میلیون دلار، بیش‌ترین میزان فروش فیلم‌های چینی را از آن خود کرد. نسخه‌ی اولیه از سه‌گانه تاریخی «تریلوژی فنگ‌شن» که به «پاسخ چین به ارباب حلقه‌ها» نیز معروف است، رتبه‌ی‌ دوم فروش را با 2.4 میلیون دلار به‌دست آورد. فیلم انیمیشن «چانگ آن» نیز در روز جمعه با 2.1 میلیون دلار فروش در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.
برای اطلاع از جدیدترین اخبار سینمای جهان با مجله هنری اهل سینما همراه باشید.

در اهل سینما بخوانید....