حضور جانی دپ در کن ۲۰۲۳
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

حضور جانی دپ در کن ۲۰۲۳؛ حضار هفت دقیقه او را تشویق کردند!

قطعاً حضور جانی دپ در کن ۲۰۲۳ پس از چند سال غیبت و دوری از عرصه‌ی سینما اتفاقی فرخنده و بی‌نظیر است. حضار شرکت‌کننده در جشنواره‌ی فیلم کن Cannes film festival با تشویق هفت دقیقه‌ای خود از فیلم جدید این بازیگر توانا، خوشحالی‌شان از بازگشت جانی دپ را بیش‌ازپیش نشان دادند.

فیلم سینمایی ژان دو باری Jeanne Du Barry جدیدترین فیلم در کارنامه‌ی جانی دپ محسوب می‌شود که در شب افتتاحیه‌ی کن در شانزدهم مه ۲۰۲۳ به‌نمایش درآمد و تماشاچیان پس از پایان فیلم یک‌صدا فیلم و دپ را ستودند.

داستان فیلم Jeanne Du Barry درباره‌ی مادام دو باری Madame Du Barry است. او آخرین زن لوئی پانزدهم، پادشاه فرانسه، بود و فیلم چگونگی ورود او به کاخ ورسای Versailles و شوکه شدن دربار سلطنتی از این امر را به‌نمایش می‌گذارد. این فیلم روایت‌گر برگی از برگ‌های درخت تاریخ یاد شده است. Maïwenn Le Besco که نزد همگان به Maiwenn مشهور است، نقش مادام دو باری را بازی می‌کند و جانی دپ نیز نقش لوئی پانزدهم را برعهده دارد.

این فیلم و حضور جانی دپ در کن ۲۰۲۳، بدون‌شک برجسته‌ترین قسمت زندگی حرفه‌ای این بازیگر از سال ۲۰۱۸ تاکنون به‌شمار می‌رود. زمانی که جانی در فیلم سینمایی جانوران شگفت‌انگیز: جرایم گریندروالد Fantastic Beasts:The Crimes of Grinderwald، نقش Gellert Grinderwald را برعهده داشت، طبق حواشی‌ای که پس از این فیلم برای دپ به‌وجود آمد، سازندگان پنهانی او را از دنباله‌ی این فیلم اخراج و مدس میکلسن Mads Mikkelsen را جایگزین او کردند.

جشنواره‌ی فیلم کن در روزهای آتی فیلم‌های جذاب دیگری را به‌نمایش خواهد گذاشت؛ از‌جمله فیلم قاتلان گل ماهKillers of the flower moon ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی Martin Scorsese و سری پنجم فیلم جذاب ایندیانا جونز به نام ایندیانا جونز: شماره‌‌ی سرنوشت Indiana Jones: Dial of Destiny که جیمز منگولد James Mangold سکان کارگردانی آن را برعهده داشته است.

اخبار بیشتری از سینمای جهان می‌خواهید؟ بخش اخبار مجله‌ی هنری اهل سینما همراه شماست.

 

عکس‌هایی از فیلم ژان دوباری Jeanne Du Barry با بازی جانی دپ

در اهل سینما بخوانید....