فیلم جان ویک؛ سری چهارم
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

جان ویک بخش ۴؛ آیا جایزه‌ی دستگیری آقای ویک به نیم میلیارد خواهد رسید؟

فیلم سینمایی جان ویک بخش ۴ (John Wick: Chapter 4) این هفته فروشی فراتر از ۴۰۰ میلیون دلار را در سراسر جهان تجربه کرد. این فروش بسیار بالا، به‌تنهایی ارزشمندی این مجموعه‌ی چهارگانه را بیش‌‌از‌پیش به‌رخ همگان کشید.

مجموعه فیلم‌های جان ویک (John Wick) برخلاف بسیاری از آثار مشابه که روندی پر از اوج‌وفرود را در فروششان تجربه کردند، با اکران هر سری جدید فروشی صعودی نسبت‌به اثر قبلی را تجربه کرده است. چهارمین سری از مجموعه‌فیلم‌های John Wick فقط در خارج از ایالات‌متحده آمریکا توانست ۲۲۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. این میزان از فروش ۴۳ درصد بالاتر از فروش ۱۵۷ میلیون دلاری سری سوم فیلم جان ویک در کشور‌های غیر از ایالات‌متحده‌ به‌شمار می‌آید. با اکران فیلم خوش‌ساخت جان‌ویک در کشور ژاپن در ماه سپتامبر جاری، پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی این فیلم به ۴۳۵ میلیون دلار برسد. این میزان از فروش یک گام دیگر این فیلم را به مرز نیم‌میلیارد دلاری شدن نزدیک‌تر می‌کند.

اگر فروش جان ویک بخش ۴ از فروش فیلم پسران بد: برای زندگی (Bad Boys For Life)  ـ با مجموع ۴۳۰ میلیون دلار فروش ـ بیشتر شود، John Wick: Chapter 4 به بزرگ‌ترین فیلم سودآور اکشن هالیوود با درجه سنی بزرگسال در چند سال اخیر تبدیل خواهد شد‌. این لقب در‌حال‌حاضر به فیلم ازگور‌برخواسته (Revenant) در سال ۲۰۱۵ با فروش جهانی ۵۳۵ میلیون دلار اختصاص چیدا کرده است.

حال باید دید که آدم‌کش خستگی‌ناپذیر کمپانی لاینزگیت (Lionsgate) چه‌قدر می‌تواند سوددهی این شرکت را بیشتر و همزمان به سبز شدن چراغ ساخت سری پنجم فیلم کمک شایانی کند.

اگر می‌خواهید از سایر اخبار سینمای جهان و ایران مطلع باشید، بخش اخبار مجله‌ی هنری اهل سینما را در فهرست کارهای روزانه خود قرار دهید.

 

عکس‌هایی از فیلم سینمایی جان ویک ۴

در اهل سینما بخوانید....