پوستر انیمیشن مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی
Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

نمرات انیمیشن مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی؛ بازتولید یک شاهکار!

انیمیشن مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی 2023 Spider-Man Across the Spider-Verse جدیدترین اثر پویانمایی ساخته‌شده از شخصیت محبوب کمیک‌بوک‌ها، مردعنکبوتی، است. این انیمیشن دنباله‌ای بر انیمیشن مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی Spider-Man Into the Spider-Verse به‌شمار می‌آید که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

حال تنها یک روز مانده به انتشار نسخه‌ی جدید انیمیشن مرد عنکبوتی، منتقدان مطرح سینما نظرات خود را درباره‌ی این اثر جدید سونی اعلام کرده‌اند. به‌طور خلاصه و با نیم نگاهی به نظرات، متوجه می‌شویم که درست مثل انیمیشن سال ۲۰۱۸، با یک محصول درجه‌یک و به‌شدت تماشایی طرفیم؛ اثری که همچون یک چشمه‌ی جوشان هر طرفدار شخصیت مرد عنکبوتی را از آب خود سیراب می‌کند.

 انیمیشن مرد عنکبوتی سراسر دنیای عنکبوتی تاکنون طبق ۳۷ نقد در وب‌سایت متاکریتیک Metacritic نمره‌ی ۸۷ از ۱۰۰ را کسب کرده است. وب‌سایت روتن تومیتوز Rotten Tomatoes نیز با درنظر گرفتن میانگین نظر ۱۰۶ منتقد، امتیاز ۹۵ را برای این انیمیشن ثبت کرد.

ما در لیست پایین نظرات تعدادی از مطرح‌ترین منتقدان سینمایی درباره انیمیشن مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی را آورده‌ایم.

1) نظر Brian Tallerico از سایت RogerEbert

امتیاز: ۱۰

بریان تالریکو از سایت RogerEbert: انیمیشن مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی یک اثر هوشمندانه و هیجان‌انگیز است که من را به‌یاد قسمت‌های دوم عالی دیگری مانند «شوالیه تاریکی» و «امپراتوری پاسخ می‌دهد» می‌اندازد.

2) نظر Ross Bonaime از سایت  Collider

امتیاز: ۱۰

راس بونیام از سایت  Collider: «آنسوی دنیای عنکبوتی» نه‌تنها به‌راحتی یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ و یکی از بهترین انیمیشن‌های سال‌های اخیر است، بلکه در رقابت برای بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این انیمیشن، «مایلز مورالز» را به‌عنوان بهترین مرد عنکبوتی‌ای که تابه‌حال در سینما دیده‌ایم معرفی می‌کند.

3) نظر Jordan Farley از سایت  Gamesradar

امتیاز: ۱۰

جردن فارلی از سایت  Gamesradar: سری جدید مرد عنکبوتی از لحاظ بصری شگفت‌انگیز و از نظر احساسی جسورانه است. این دنباله‌ی دیدنی به‌اندازه‌ی کافی شوخ‌طبعی، تخیل و هیجان دارد تا انتظارها را برآورده کند. خود را برای دیدن دنباله‌ی این شاهکار که در راه است، آماده کنید!

4) نظر Molly Freeman از سایت  Screen Rant

امتیاز: ۹

مولی فریمن از سایت  Screen Rant: سری جدید از مجموعه‌فیلم‌های مرد عنکبوتی از ابتدا تا انتها فوق‌العاده است و با انیمیشن هنری زیبایش، هیجان‌ها و احساسات قلب را به‌شدت تحریک می‌کند.

5) نظر Clarisse Loughrey از سایت  The Independent

امتیاز: ۸

کلاریس لوگری از سایت  The Independent: به جرئت می‌گویم که اینگونه باید برای یک طرفدار فیلم ساخت. نادیده گرفتن دلتنگی‌های نوستالژیک معمولی زمانی که به‌سمت خلاقیت واقعی می‌رویم بسیار ساده‌تر است.

6) نظر Chris Evangelista از سایت Slashfilm

امتیاز: ۷.۵

کریس اوانگلیستا از سایت  Slashfilm: فیلمسازان! لطفاً فیلم‌های بیشتری مثل انیمیشن مرد عنکبوتی سراسر دنیای عنکبوتی بسازید. فقط به‌یاد داشته باشید تا زمانی که در حال ساخت دو انیمیشن دنباله‌دارید و فعلاً مشغول ساخت اولی هستید، به فکر ساخت و تولید دنباله‌ش نباشید. تمرکز خود را کامل روی همین فیلم یا انیمیشن بگذارید و یک پایان واقعی برای ساخته‌ی خود خلق کنید.

7) نظر Peter BradShaw از سایت The Guardian

امتیاز: ۶

پیتر بردشاو از سایت The Guardian: این فیلم یک انیمیشن پویا و جذاب است؛ اگرچه جزئیات و احساسات ممکن است در این مغلطه‌ی وسیع اطلاعات گم شوند.

8) نظر Roger Moore از  سایت movienation

امتیاز: ۵

ریگور موور از سایت movienation: مجموعه‌ی دیوانه‌وار سینمایی از تصاویر کتاب‌های مصور و تقلید از آن‌ها که با توطئه‌های چندجهانی همراه است و به‌طور کامل شعور هواداران پرمشغله و پرهیجان را لگدمال می‌کند.

انیمیشن مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی در دومین روز از ماه ژوئن سال ۲۰۲۳ در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.

برای خواندن اخبار سینما جهان و ایران مجله هنری اهل سینما در خدمت شماست.

 

تصاویری از انیمیشن مرد عنکبوتی آنسوی دنیای عنکبوتی 

 

در اهل سینما بخوانید....