Picture of حانیه رضوی

حانیه رضوی

لیسانس ادبیات نمایشی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر

آل پاچینو در فیلم جانی دپ؛ همکاری مجدد دو ستاره پس از ۲۶ سال!

آل پاچینو در فیلم جانی دپ؛ مایکل کورلئونه‌ سینما، آل پاچینو Al Pacino، به گروه‌ بازیگران فیلم جدید جانی دپ Johnny Depp اضافه شد. جانی دپ و آل پاچینو پیش از این نیز در فیلم موفق و به‌یادماندنی‌ دانی براسکو Donnie Brasco محصول جنایی و درام سال ۱۹۹۷ در کنار هم بازی‌های درخشانی را از خود به‌نمایش گذاشتند.

علاوه‌بر این بازیگر، ریکاردو اسکامارسیو Riccardo Scamarcio نیز قرار است در محصول جدید دپ به ایفای نقش بپردازد. اسکامارسیو پیش از این سابقه‌ی حضور در فیلم اکشن و ستایش‌شده‌ی جان ویک: بخش دوم John Wick: Chapter 2 را در کارنامه‌ی خود دارد. فیلم تازه‌ی جانی دپ، یک اثر بیوگرافی هنری یا به‌اصطلاح Art Biopic خواهد بود و نام آن Modi است.

داستان فیلم مودی دو روز پر آشوب از زندگی یک هنرمند کولی ایتالیایی‌تبار به نام آمادئو مودیگلیانی Amedeo Modigliani را روایت می‌کند. دوستان نزدیک آمادئو او را Modi صدا می‌کنند. او که تحت‌تعقیب پلیس است، می‌خواهد تا گذشته‌ی تاریکش را پشت‌سر بگذارد و زندگی جدیدی را آغاز کند، اما مسیر زندگی‌اش بعد از ملاقات با یک جمع‌کننده‌ی آثار به نام Gangnat بیش‌ازپیش دست‌خوش تغییراتی پیچیده و شگفت‌آور می‌شود.

ریکاردو اسکارماسیو که توانایی بازیگری‌اش را در جان ویک ۲ به‌اثبات رساند، قرار است نقش Modi را بازی کند و نقش Gangnat نیز برعهده‌ی آل پاچینوی فقید است. جدا از آشنایی قبلی آل پاچینو با جانی دپ، تهیه‌کننده‌ی این فیلم، بری نویدی Barry Navidi نیز سابقه‌ی همکاری با پاچینو در چند فیلم ازجمله تاجر ونیزی Merchent of Venize را داشته است. تاجر ونیزی اقتباسی موفق از نمایش‌نامه‌ی شکسپیر  محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۴ روی پرده‌ی سینماها رفت. بری نویدی همچنین تهیه‌کنندگی فیلم درام ـ اجتماعی سالومه Salome به کارگردانی آل پاچینو را برعهده داشته است.

فیلم هنری ـ اجتماعی Modi دومین تجربه‌ی جانی دپ در مقام کارگردان محسوب می‌شود و قطعاً آل پاچینو در فیلم جانی دپ غوغا به‌پا می‌کند. پیش از این، آقای دپ فیلم شجاع The Brave محصول سال ۱۹۹۷ را ساخته بود. دپ در فیلم شجاع علاوه‌بر کارگردانی، هم‌بازی ستاره‌ی پرفروغ سینما‌ی جهان، مارلون براندو Marlon Brando بود. فیلم‌نامه‌ی فیلم بیوگرافی Modi را جری کرومولوسکی و ماری کرومولوسکی Jerry and Mary Kromolowski نوشته‌اند. فیلم‌نامه‌ی مودی اقتباسی وفادارانه از نمایش‌نامه‌‌ی دنیس مک‌لن‌تایر Dennis Mclntyre است. با‌ وجود حواشی اخیر اعتصاب نویسندگان در کن، این فیلم به جشنواره‌ی کن رسیده است و در آنجا به‌نمایش گذاشته می‌شود.

منتظریم تا ببینیم جک اسپاروی دوست‌داشتنی در کنار کله‌گنده‌های مافیا قرار است چه آشی را به خورد تماشاچیان مشتاق بدهد. تا دسترسی به سایر اخبار سینما‌ی روز دنیا و ایران در مجله‌ی هنری اهل سینما، تنها یک کلیک فاصله دارید!

 

عکس‌هایی از آل‌پاچینو و جانی دپ در ماندگارترین نقش‌هایشان

در اهل سینما بخوانید....